Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-08-20

Linser på nätet

Det där med perfekt syn är inte alla förunnat. Mig till exempel. Jag behöver brillor. Eller allra helst linser. Linser funkar mycket, mycket bättre nästan jämt. Och så tycker jag jag blir så ful i glasögon.

Försök med ett par nyare, modernare bågar, säger kanske någon. Det slår jag genast bort med att jag inte har lust att lägga pengar på sån skit. Glasögon är skit. Ett nödvändigt ont som jag inte alls vill ha där mitt i synen.

Nåväl, nya linser var det.

Jag hade inte alls lust att lägga pengar på nya linser, men tyvärr kan man ju inte gå med sina gamla linser lika länge som man kan göra med brillorna. Linserna blir ju mer än omoderna, de blir en sanitär olägenhet.

Men snål som jag är tar det emot något alldeles väldeliga att gå till optikern och hosta upp 1 650 kr för ett halvårs förbrukning, vilket var vad jag gjorde i vintras. Visst. Synundersökning blev gjord. Allting var så bra. Och jag blev ju nöjd med mina nya, färska linser. Men hiskligt dyrt var det.

När det nu började dra ihop sig för linsbyte började snåljåpen i mig göra sig påmind. Jag tänkte att jag måste surfa runt lite och kolla nätet innan jag bokade tid hos min lokala optiker. Det gick snabbt att hitta ett ställe där jag kunde köpa exakt samma linser jag köpt i våras – fast för 877 kr inkl. porto!

Det var inte särskilt svårt att övertyga sig själv om att det inte skulle skada att vänta till i vinter med att gå till optikern.

1 Comments:

  • At fredag, 28 oktober, 2005, Anonymous Anna said…

    Ett litet tips! Månadslinser och endagarslinser är av samma kvalitet! Och!!! Jo man kan alltså använda endagslinserna mer än en dag.. ahhhh = spara pengar....

    Ha det!

     

Skicka en kommentar

<< Home