Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-08-13

My man Depp

Fast den egentligen började för sent för mig – fem i elva – kände jag att jag var tvungen att se om Benny & Joon igår kväll. Jag hade inte sett början av den förut. Jag missade de allra första 10-15 minuterna även den här gången på grund av ett idogt tv-spelande (de sommarlovsfirande barnen) i den sena timmen. Två mot en-principen. ”Ska bara… först”. Sonen hävdade att han kom ihåg att vi redan hade sett filmen jag ville se. Här hade jag kunnat replikera med att han redan har spelat Simpsonsspelet för åratal sedan, men jag avstod. Får upprätthålla vuxennivå.

SamBenny & Joon är den där sortens film lämnar en skön känsla i kroppen när man har sett klart den. En rar saga som slutar lyckligt. Och jag är full av respekt för Johnny Depp som gör ett suveränt porträtt av den minst sagt udda Sam. Hans tystlåtna minspel fick mig att skratta högt massor av gånger precis som sist jag såg filmen.

Lägger helt sonika till en massa Johnny Depp-filmer till min imaginära lista på filmer jag skulle vilja ha på dvd. Killen regerar.

2 Comments:

  • At lördag, 13 augusti, 2005, Blogger emla said…

    Håller med!! Johnny Depp gjorde en riktigt bra och rolig tolkning och filmen är klart sevärd. En bra och finurlig story tycker jag.

     
  • At lördag, 13 augusti, 2005, Blogger kaxi01 said…

    Jag diggar Depp för att han gör de där udda figurerna - och gör det så väldigt bra.

     

Skicka en kommentar

<< Home