Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-08-14

Penisförlängare för tjugoåringar

På den tiden han alltid körde bil fräste han fram som befann han sig i ett bilspel och följaktligen var osårbar. Senaste nyförvärvet är en minimotorcykel. Minimotorcyklar får bara framföras på inhägnat område alternativt tävlingsbana.

Vår vän har troligtvis missat just den lilla detaljen, för han ilar fram och tillbaka som en oljad blixt på gatorna här i stan. De regler som gäller för medtrafikanterna gäller uppenbarligen inte för den som blåser på för allt vad tygen håller på en sån där mini. Inte i grabbens medvetande i alla fall.

När han möter någon som går på trottoaren sker allt efter ett noga inrepeterat mönster. Den lilla, lilla motorcykeln stegras på bakhjulet och så åker han förbi på bakhjulet alltmedan han stirrar den gående stint i ögonen.
Jag undrar om han kan se att jag tänker: ”Ramla! Ramla! Ramla!”?

Det är bara en tidsfråga innan någon i omgivningen drabbas av hans huvudlösa framfart. Får man vara så kall så man önskar sig att han råkar ut för en singelolycka? Då drabbas åtminstone ingen annan.

2 Comments:

  • At måndag, 15 augusti, 2005, Anonymous Kotten said…

    Aha, det är det det är!

    Mina föräldrars grannar hade skaffat en minimoto fredag 5 augusti. Sen kördes den av ungarna HELA dagen. Fram och tillbaka. När det var förarbyte (efter varje sväng ut till vägen) så stannades motorn av. Och nästa unge kickade sedan igång den. Och varje gång så hoppades vi "starta inte, starta inte, soppatorsk!".

    Så blev det kväll och pappan kom hem från jobbet. Då var det hans tur att börja köra. Fram och tillbaka. Hela kvällen!

    Jag fattar inte vad det kan vara som är så kul med att köra en pluttefnuttig sak fram och tillbaka på infarten??? Nä just ja, jag är ju tjej...

     
  • At måndag, 15 augusti, 2005, Blogger kaxi01 said…

    Med risk för att låta helt humorbefriad: får man bara lov att framföra den där lilla maskinen på inhägnat område, så tycker jag man ska hålla sig där också.
    Inte fara omkring som ett jehu mitt bland folk.

    Jag tycker det är töntigt.
    Har ännu inte sett någon tjej köra minihoj. Vad nu det kan betyda...

     

Skicka en kommentar

<< Home