Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-08-20

Rätt klädd i värmen

Kungälvs centrum en tidig lördagförmiddag är en stillsam historia. Lite småsömnigt sådär. Inte många människor i rörelse.

Jag såg honom på håll när jag närmade mig Västra gatan. En man i medelåldern, kanske. Han var på väg över övergångsstället, bort från mig. Avståndet mellan oss var ganska långt, så när jag kastade en snabb blick på hans klädsel noterade jag endast att jeansshortsen han hade på sig hade ljusrosa bakfickor.

"Så underligt", tänkte jag, "den där killen ser inte ut som en kille som gillar rosa". (Hur de nu kan tänkas se ut.) Jag kastade en ny blick åt jeansshortsens håll, för att studera de avvikande fickorna närmare.

Det var då jag såg att det inte alls var några bakfickor – det var bara skinkor. Bokstavligt talat. Denne man hade klivit i ett par jeansshorts med lufthål i, ungefär som byxorna Prince hade en gång i världen.

Aldrig hade jag väl trott att jag skulle beskåda den sortens byxor i denna lilla håla till stad, värmebölja eller ej..

Prince' luftiga byxor