Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-09-10

Det blev inget med det

Idag skulle blivit Dagen då jag testade taekwondo. G ringde och frågade om jag möjligtvis kunde vara intresserad av att testa något nytt. Eftersom jag aldrig prövat förut och precis i veckan gått omkring och grunnat på när jag skulle börja träna något som gör mig smidigare utan att vara så stillsamt som yoga och pilates blev jag alltså tillfrågad. Bara sådär. Vi tänkte att lite häftigare än line dance borde det i alla fall vara.

Och så går jag och åker på något helt onödigt som en förkylning eller vad det nu är. Trött som ett as. Bara sover och läser Claes Hylinger som har föredömligt korta, händelserika kapitel i sin bok. Läsa lite. Sova lite. Ungefär så har den här dagen sett ut. Inga nyinlärda kombinationer och extremt lite smidighet. Stor besvikelse.

Inget ont som inte har något gott med sig: jag har lärt mig att inte gå och träna när jag inte är frisk. Inte gå och boxas när man har nackspärr. Inte gå på taekwondo när man inte orkar stå upp. Fast det kändes som när jag går till doktorn när jag ringde G. Som om jag bara fejkade sjukdom.