Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-09-28

Fotbolls-tv

Sonen håller på och bandar Crouching Tiger, Hidden Dragon eftersom han inte får vara uppe så här sent när det är skola imorgon. För att inte råka distraheras av vad som händer medan han ligger där i sängen och räknar får har han bytt kanal på tv:n.

Jaha? Och?

Jo, vår tv får inte in så många kanaler på egen hand. För att kunna se på hela kabeltv-utbudet måste man trixa och se det via videon. Bruksanvisning till tv:n har förkommit för länge sedan. Den blev nog kvar i Ljungby när man far flyttade tv:n från sin övernattningslägenhet där. Lite primitivt är det, men det brukar funka nöjaktigt.

Förutom nu. Nu har jag UEFA Champions League på och det är inte direkt my cup of tea. Lyssnar lite förstrött på Glenn Hyséns kommentarer och hoppas i mitt stilla sinne att eländet är slut pronto.

Enstaka fotbollsmatcher i cupsammanhang kan vara kul, typ om det är Brasilien som spelar riktig sambafotboll. Fast det var förstås länge sedan jag såg det.

Bra mycket roligare än riktig cupfotboll är i så fall nya såpan på ZTV: FC Z. Glenn Hysén coachar ett lag totalt fotbollsointresserade killar av varierande fysik i fyra månader innan eldprovet - en match mot Djurgården på Stadion.

Jag såg en snutt sent igår (somnade på soffan, fan för reklampauser!) och hoppas det kan vara kul att se i fortsättningen utan att bli förnedrings-tv. Att se alla joxa med trasan var en upplevelse i sig, nästan lite rörande. Det är minsann inte så lätt som folk med bollkänsla får det att se ut.

Rekommenderas till alla er som annars kräks på dokusåpor.