Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-09-11

Låt mig va'

Av någon anledning kommer sonen på att det är hög tid att lägga in en egen PIN-kod i mobilen idag. Han sitter och fipplar och knappar in och morrar över att det inte fungerar. Jag säger åt honom att läsa i manualen. "HAR HAN GJORT!" Jag säger till honom att läsa i både manualen till telefonen och till kontantkortet. "HAR HAN GJORT!! MEN DET GÅÅR INTE!"

Jag ber honom lägga ner verksamheten innan han lyckats med konststycket att spärra telefonen. Blipp, blipp, blipp. "Jaha, nu står det att PIN är blockerad..."

Jamen, vaf..! Jag läser manualerna (borde jag naturligtvis ha gjort i ett mycket tidigare skede, men jag bad ju faktiskt ungen kolla manualen själv) och ser att man kan få tag i PUK-koden via sin operatör. PUK-koden måste till för att det ska funka. Kunde man ha läst sig till innan man höll på och knappade. I det här skedet är jag på väg in i duschen för att komma på fötter efter gårdagens matthet.

In på comviqs hemsida. Nähä? Sonen ej registrerad. Hehe, en baggis! Vi aktiverar väl med ett par snabba klick och så har morsan snabbt och lätt fixat det här. Shower, here I come!!

Vaddå skicka lösenord per sms till det aktuella numret!??! Vi kommer ju inte in i telefonskrället. *suck! Min dusch vill jag till!* Mailar comviqs support och får ett autogenererat svar. Snart får jag ett mail från dem.

Har de inte något käckt att komma med får jag la byta mitt och sonens SIM-kort, så de messar mig - men jag har inte lust att blanda in min telefon i det här. Av ren princip. Jag är trött idag med.