Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-09-30

Man är visst inte önskvärd?

Jag frågar sonen om det har varit några föräldrar och hälsat på i den nya sjundeklassen. Han håller på att sätta frukostgröten i halsen i rena förskräckelsen och ger mig sedan en trött blick.

- Det är väl klart att ingen har varit och hälsat på!

- Inte en enda?

- Mamma.. det var inte ens någon som lät sina föräldrar komma och hälsa på när vi gick på mellanstadiet.

- Vaddå lät? Menar du att jag inte bestämmer själv om jag kommer och hälsar på dig i skolan?

- Nä, jag tillåter inte dig att komma på besök.

- Hur ska du stoppa det hade du tänkt?

- Jag stannar hemma!

- Och du tror att jag är så korkad att jag talar om i förväg att jag har tänkt komma? Hehe, glöm det! Jag dyker upp när du minst anar det.

- Då går jag hem första bästa rast! ..förresten kommer jag att säga att jag inte känner dig, att du är nån pundare som kommit in på skolan..

4 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home