Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-10-17

Bara töntar visar tänderna

smile
Sonens skolkatalog har anlänt. Redan efter att ha tittat på bara några få klasser tycker jag mig se ett mönster: det verkar som om det är helt ute att le så att man visar tänderna.

Lärarna ler i stor utsträckning. Några få av eleverna ler, men inte de coolaste killarna och tjejerna. De poserar och försöker se hårda ut.

Kollar i min gamla stenålderskatalog från i sjuan. Folk ler. Till och med hårdingarna visar garnityret.

Det är helt ute nuförtiden.

2 Comments:

  • At måndag, 17 oktober, 2005, Anonymous Snigel said…

    För några år sen höll jag på att skratta ihjäl mig åt sonens skolfotokatalog. Alla bara stod och såg sura ut - riktiga dönickar allihop! Rätt lustigt att se hur hela klasser står och hänger läpp i kör. ;o)

     
  • At tisdag, 18 oktober, 2005, Blogger kaxi01 said…

    Jag var faktiskt inte riktigt beredd. Barnen har skolkataloger sedan förskolan och där har jag inte märkt den tendensen.

    Det är när man kommer upp på högstadiet som leendena försvinner. Om man är cool, vill säga.

     

Skicka en kommentar

<< Home