Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-10-13

FC Z

Så var det det där med tv igen.. Jag verkar ha en förkärlek för nördar för tillfället (visst kan väl Niles räknas som en nörd?).

I förra veckans avsnitt av FC Z spelade man ju in en kampsång med tillhörande video. Till sonens förtjusning har det visat sig att jag är ganska bra på att imitera den käre Tore i FC Z, både hans sångarinsatser och hans indignerade kommentarer till de komplicerade dansstegen vid videoinspelningen.

Stor succé när livet känns lite lagom gråtrist.

När jag kollade senaste avsnittet slog det mig helt plötsligt att Tore påminner mig om en ung Carl Bildt. Genast är det ännu roligare att se Tores bravader, för i min fantasi är det korrekte slips-Bildt som låter som Tore när han tar ton och som har svårt med muskelminnet.

Nu väntar jag otåligt på nästa avsnitt som går imorrn kväll. Där ska vi få se brännbollsspel som övergår i griskastning, Teknikmärkestestning (ursprungligen för sjuåringar), boxningsträning och match mot Djurgårdens pensionärslag.

FC Z är det bästa som visas på tv just nu. Jag vill ha hela serien på dvd.

Kullgren
Bildt

5 Comments:

  • At torsdag, 13 oktober, 2005, Anonymous AnnicaB said…

    Jag har ju inte Z-tv (om jag inte vill upp och squatta i ungarnas rum) så jag har missat detta program. De talade om det på P3:s morgonprogram igår. De är helt fashinerade. För att förut har de tyckt att Glenn Hysén är en sportfåne. Nu är de impade hur han får killarna att känna laganda osv. Skulle gärna titta. Kanske värt att besöka övervåningen...

    (Vi har Canal Digintal nere och Boxer uppe...)

     
  • At fredag, 14 oktober, 2005, Blogger kaxi01 said…

    Jag tycker definitivt du ska kolla in den. T.o.m. min mamma - som brukar vara skeptisk till allt som inte visas på kanal 1, 2 eller 4 - har bett mig påminna henne när det är dags.

     
  • At fredag, 14 oktober, 2005, Anonymous Joha said…

    Vilken genial upptäckt! Var tvungen att kommentera det själv här.

     
  • At lördag, 15 oktober, 2005, Blogger kaxi01 said…

    joha: Så då är det inte bara jag som inbillar mig då?

     
  • At onsdag, 09 november, 2005, Anonymous Anna said…

    FC Z är ett otroligt kul program - dom kämpar som bara den. Visserligen är det inte alltid det hjälper. .. Jag har helt klart fått ett nytt favoritlag i fotboll :)

     

Skicka en kommentar

<< Home