Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-10-19

Jag har en ny soffa

Så kom den då, den efterlängtade soffan. I delar (vi snackar IKEA här, va). Hela storarummet uppfylldes av soffpaket. När jag fick packat upp delarna ur emballaget och avyttrat det i hallen var hallen också igenproppad.

Titt i bruksanvisningen. I första rutan - innan steg 1 - visas en överkorsad gubbe som går och bär och av minen att döma tycker det är tungt och jobbigt. Bredvid honom hjälps två glada gossar åt att lyfta. Här kan man förledas att tro att jag skulle springa och leta reda på en glad gubbe att hjälpa mig, men jag kan ju själv. *ler bistert*

Monteringen gjordes i åtta steg och var inte på något sätt omöjlig för en ensam person, i alla fall inte om man är i sin krafts dagar. Jag lyckades med konststycket att inte montera bakochfram någonstans på vägen, vilket annars är min specialitet.

Nu luktar det nytt i hela storarummet, men inte ljuvlig trädoft utan mer giftigt manchestertyg. Det ska väl gå bort snart, tänker jag.

På det hela taget är jag supernöjd, förutom att jag inte är särdeles förtjust i beige manchester. Det åtgärdas genom att jag fått ärva min grannes röda jättekuddar och har en röd filt över hela sittdelen. IKEA suger som tog bort "min" röda soffa innan jag hann köpa den..

Å andra sidan: har jag överlevt att min röda hall tvångstransformerades till en mesbeige vid renoveringen i våras överlever jag sannolikt detta. Fast den är väldigt beige, alltså..

3 Comments:

  • At onsdag, 19 oktober, 2005, Anonymous Kotten said…

    Sovit gott?
    Eller är du "prinsessan på ärten"? :-)

    Min mamma tycker av nån outgrundlig anledning att jag är "prinsessan på smulan"... Bara för att jag känner minsta lilla smula!

     
  • At onsdag, 19 oktober, 2005, Anonymous AnnicaB said…

    Men det är ju så fiiiint med beige soffor! Kalla mig tråkkonservativ - men det hade varit mitt val utan tvekan! Och du gör ju helt rätt - i med massor av färgglada kuddar/plädar, de kan man ju lätt byta färg på...
    Det blir nog toppen!

     
  • At onsdag, 19 oktober, 2005, Blogger kaxi01 said…

    kotten: Jodå, jag sov gott fast det var lite varmt. Och så drömde jag konstigt, men det kan ha berott på nymanchester-lukten.. :P

    annicab: Beige är helt ok - det är beigeblank manchester jag har lite svårt för. Det blir toppen, I know that. Måste bara vänja mig.

     

Skicka en kommentar

<< Home