Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-10-11

Jag satsar på att vinna en cykel

För att få kunderna mer intresserade av att köra spinning har mitt gym utlyst en tävling: alla spinningpass är värda ett visst antal mil och för att vara med i utlottningen av en cykel ska man ha spinnat ihop så nära 60 mil som möjligt på två månader. Det får skilja 3 mil som mest.

Jag har cyklat 18 mil (4,75 tim) på en vecka. Det är drygt sju veckor kvar. Mitt problem är inte att få ihop de 60 milen, utan snarare att jag cyklar mycket mer än jag behöver. Om man tänker att jag cyklar för att ha chans på en lott.

Har fått dubbla budskap beroende på vem jag pratat med. Någon har sagt att jag får passa så det inte blir för många mil medan någon annan (bossen på stället) sagt att det är upp till mig att skriva upp pass. Spinner jag mer än jag behöver behöver jag inte heller skriva upp allt.

Jag behöver så väl en riktig cykel.

Vadå lagom är bäst? Det finns inget som heter lagom när det gäller mig och spinning.

3 Comments:

  • At tisdag, 11 oktober, 2005, Anonymous Kotten said…

    Det låter väl vettigt att man själv väljer om man skriver upp sina pass eller inte!

     
  • At onsdag, 12 oktober, 2005, Anonymous Mifflan said…

    Annars kan man vinna cyklar via naturskyddsföreningen nu. Och ÄTA...bananer.
    Kör hårt på två fronter så får du nog din cykel!

     
  • At onsdag, 12 oktober, 2005, Blogger kaxi01 said…

    kotten: Ja, jag tycker också det. Jag är ju inte så desperat att jag tränar mindre än jag har lust med bara för att möjligen, med en stor portion tur, vinna en cykel.

    mifflan: Ska genast kolla in detta. Tack för tipset! :)

     

Skicka en kommentar

<< Home