Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-10-05

Kastration av våldtäktsmän

Det går en våldtäktsvåg genom Sverige.
Moderaternas Kristina Axén Olin vill att kemisk kastration ska bli obligatorisk för män som begått upprepade våldtäkter istället för som idag enbart vara frivillig. Försök i utlandet har gett bra resultat.

Vad är det som hindrar obligatorisk kastration?

I mina ögon är det ett helt perfekt straff. En våldtäkt är värsta sortens kränkning av en annan människa. Begår man ett sådant brott - och upprepade gånger dessutom - tycker jag man har förverkat sin rätt att bestämma i frågan. Låt förövaren bli av med sexdriften. Gärna för all framtid.

Personligen hade jag gärna sett en helt annan sorts kastration genomföras, men min variant är inte helt politiskt korrekt. Den inbegriper en slö sax.

3 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home