Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-10-06

Komplimang

Jag fastnade i en konversation med träningskompisen och samtalet kom att handla om en mycket speciell kvinna som kompisen D aldrig fick möjlighet att lära känna. Hon vi pratade om dog i cancer för ett och ett halvt år sedan.

För D berättade jag om denna underbara solstråle till människa. Som alltid var strålande glad och positiv. Som man aldrig någonsin såg det minsta irriterad. Som såg alla, stor som liten, och hälsade dem med ett stort leende. Som var pigg och busig och lite crazy. Som helt enkelt var solen allting kretsade kring på sin arbetsplats. En sån person man alltid kommer att ha med sig som hjärtevärmare och förebild.

D blev tyst en stund och så sa hon till mig: "Du påminner väldigt mycket om henne".

Det är nog en av de finaste komplimanger jag någonsin har fått.

5 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home