Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-10-28

Lätt ordnat

Trött dotter, som fått fisk i bamba, kommer hem och spänner dolkblicken i sin mor. Jag vet vad det betyder: hon vill att vi ska gå till McDonald's och äta deras sunkiga hamburgare.

Jag har två skäl till att jag inte vill:
Sonen har inte slutat skolan än och har (inte helt oväntat) glömt sin nyckel hemma.
McDonald's har inget som lockar mig.

Jag blir mäkta impopulär hos dottern, som störtar in på sitt rum där hon kastar sig på sängen och gömmer sina sotögon bakom Kamrat-Posten.

Vi bakar frallor istället. Fullkornsfrallor. Dottern blir nöjd och glad och go att ha att göra med.

McDonald's är helt överflödigt.

2 Comments:

  • At fredag, 28 oktober, 2005, Blogger polly said…

    Håller med. Jag avskyr McD. Sonen vill absolut dit, så fort han kan. Inte för den delikata menyn, utanför skräpleksaken som ingår i Happymealet. Blääää!

     
  • At lördag, 29 oktober, 2005, Blogger kaxi01 said…

    Jag är så tacksam att barnen vuxit ifrån Happy Meal-eländet. Bojkott!

     

Skicka en kommentar

<< Home