Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-10-12

Mattastrof

Ooops, det blev visst inte riktigt som jag hade tänkt mig.

För mitt inre såg jag en rund, ren, röd matta komma ut ur tvättmaskinen. Jag hade inte alls räknat med att få rensa en tvättmaskin från små röda, tufsiga fibrer. Triljarder små fibertussar som aldrig någonsin tidigare gett sig till känna när mattan låg torr och nöjd (och sedermera smutsig) på dotterns golv.

Supersurasunksara
Helt plötsligt såg tvättstugan ut som ett fluffigt rött himmelrike, ungefär som om någon strött ut rosenblad fast lite mindre romantiskt. Ganska irriterande och påfrestande snarare.

Det var inte utan att jag började känna mig som Sara Sidle i C.S.I. där jag gick och finkammade tvättstugan på röda fibrer.

Jag har inte vågat berätta för dottern att hennes matta is no more. Faktum är att hon inte har frågat efter den än. Det kanske hon aldrig gör, men sån tur kan jag förmodligen inte räkna med.

Håller som bäst på att fundera ut någon bra muta.

2 Comments:

  • At onsdag, 12 oktober, 2005, Anonymous AnnicaB said…

    Jag tvättade dotterns mobiltelefon.... Poppis mamma? Nä - inte direkt.
    Du får muta med en NY mycket finare matta - samtidigt med soffan kanske - i den allmänna konkursen. Typ :)

     
  • At onsdag, 12 oktober, 2005, Blogger kaxi01 said…

    Får väl gå här och grunna och vänta på Onda blicken.

    Tack gode gud att jag inte har tvättat någon mobiltelefon. Än.
    Det är väl bara en tidsfråga.

     

Skicka en kommentar

<< Home