Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-10-03

Soffdesperation

Länge, länge har jag gått omkring och funderat på hur jag ska göra med mitt storarum. När vi fick renoverat väggarna i lägenheten i våras kom jag fram till att jag borde göra slag i saken och skaffa mig den där maffiga bäddsoffan jag spanat in på IKEA. Den röda tresitsbäddsoffan, som ser ut som en överdimensionerad tvåsitssoffa.

När jag bestämt mig visade det sig att den utgått ur sortimentet. Rött var i höstas. Herregud, vad tänkte jag på egentligen? Kom och frågade efter höstens kulör i juni!

Börja om på ruta ett. Jag älskar modellen, vad finns den i för andra färger?
Suck.
En beige? I manchester? Jag associerar genast till manchesterbyxor med nötta knän - är det så soffan kommer att se ut när vi har kasat runt i den ett antal år?
Skitroliga färger att välja på. Inte.
Funderar lite till.

Jag får väl ta en beige då. Ska "bara" ha en slant att betala eländet med.

Kollar IKEAs hemsida när jag slutgiltigt bestämt mig för beige manchester. Ingen Ekeskog bäddsoffa överhuvudtaget i sikte.
Utgår inom kort ur sortimentet, får jag veta via mail.

Pengar, komsi komsi! Jag behöver er desperat just nu. Det är lite bråttom.

Soffan jag måste ha

3 Comments:

  • At måndag, 03 oktober, 2005, Anonymous Zibbo said…

    ikea, de verkar som som folksport att ta saker ur sortimentet eller bara döpa om dem för att jävlas med folk. Tog mig 4 månader att byta en fellevererad sänggavel en gång för de skulle byta namn på produkten. De kunde inte ens hålla koll på det åt mig utan jag fick ringa 1 gång i veckan och fråga om den kommit in i systemet än. Ikea, underbara värld.

    Men billigt är det :)

     
  • At måndag, 03 oktober, 2005, Anonymous Kotten said…

    Jag blir avundsjuk bara nå'n säger Ikea! Ha, vi har 55 mil till närmsta butik...

    Men, om nå't år, då kommer vi bara att ha 13 mil till närmsta butik! För då har dom byggt klart i Haparanda så då kan man åka till Ikea utan att planera flera veckor i förväg...

     
  • At onsdag, 05 oktober, 2005, Blogger kaxi01 said…

    zibbo: Ja, visst blir man less på dem rätt ofta. Fast jag är så glad att det finns. Ibland hittar man väldigt bra, billiga lösningar där.

    kotten: Det var snack om att IKEA skulle hamna i min lilla hemstad och jag blev alldeles till mig i trasorna. Till sist placerades det nya varuhuset i vår region 20 min bilväg bort. Det är så lyxigt så det inte är sant.

    "Äh, ska vi ta en snabb sväng till IKEA och kolla?"

    Du fattar vad bortskämd man är..

     

Skicka en kommentar

<< Home