Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-10-27

Teflonhjärna

Sonen har en skrivuppgift i läxa i svenskan. Sitter och söker fakta och skriver ner.

Papprena blir kvar på skrivbordet nästa morgon, den dag läxan ska lämnas in. Vadå packa ner så fort läxan är gjord? Lägligt nog har man håltimme andra lektionen, så han knatar hem och hämtar dem.

Morgonen därpå håller vår familj på att göra sig i ordning för dagen. Sista tuggan på frukosten är snart uppäten och jag ombeds lägga ner läxpapprena i ryggsäcken.

jag: *som ett levande frågetecken* "Du var ju hemma och hämtade dem igår!"

sonen: "Jag glömde dem."

Sonen kom alltså hem från skolan, gick in på sitt rum, rev ut papprena ur blocket, la papprena på skrivbordet och traskade sedan tillbaka till skolan.

Nu börjar jag verkligen undra.

3 Comments:

  • At torsdag, 27 oktober, 2005, Anonymous AnnicaB said…

    Relaterar! Visst är han 13? Det där låter exakt som Jessica... Faslimmad telefon i örat och spridda skurar av saker överallt. Aldrig rätt läxa hemma...
    13 år......

     
  • At torsdag, 27 oktober, 2005, Blogger Jenny said…

    Hahaha, han och jag kanske är släkt. Vi låter liksom lite lika...

     
  • At fredag, 28 oktober, 2005, Blogger kaxi01 said…

    Ja, man får väl säga att det är lite virrigt i skallen på den lille just nu..

    Jag funderar mest på hur mycket jag ska hålla på och påminna honom om olika saker. Vill ju helst att han ska lära sig hålla ordning på sina grejer på egen hand.

     

Skicka en kommentar

<< Home