Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-10-10

Vilken sötsliskig kaka ska få vara kvar?

Ballerinavalet
I fredags fick jag för mig att jag skulle slänga ner ett dubbelpack Ballerina i korgen när jag var och handlade. Hade lovat barnen i ett svagt ögonblick att vi skulle testa de nya sorterna Ballerina bananchoklad och Ballerina toffee, även om jag tyckte det lät superäckligt.

Vid första anblicken var det definitivt bananchokladen som tilltalade mig, den såg chokladigare ut än den andra, men efter att ha provsmakat en av varje sort var det toffee som avgick med segern. Söt som tusan, men inte helt oäven. Bananchoklad smakade precis som skumbananer överdragna med choklad fast i kakform. Inte alls min grej.

Barnen tyckte precis som jag att det var toffee som var godast och så gick vi in och röstade på Ballerinahemsidan. Dagen efter var det avgjort: utan att veta om det hade vi röstat i elfte timmen.

Det blev vår favvo som vann - fast egentligen båda de nya sorterna är överflödiga i vårt tycke. Gamla, hederliga Ballerina håller allt än. Eller som dottern sa: "Jag tycker bäst om röda Ballerina". (Singoalla)

3 Comments:

  • At måndag, 10 oktober, 2005, Anonymous ninnifix said…

    Singoalla är bra, jag bor i Norge och där heter Singoalla bara Ballerina...förvirrande. Tack för din kommentar på min sida, känns alltid skönt med back up.

     
  • At tisdag, 11 oktober, 2005, Anonymous AnnicaB said…

    Håller med. Bägge smakerna kan vi klara oss utan. Men måste vi nu välja en, ja då får det bli toffee. Bananen var skitäcklig! När mina barn inte vill äta dem så förstår man att de är äckliga - de gillar i stort sett allt fikabröd/godis.

     
  • At tisdag, 11 oktober, 2005, Blogger kaxi01 said…

    ninnifix: Jag var tvungen att kommentera, för jag tyckte det du sa var så bra.

    annicab: Hahaha.. mina barn åt minsann varenda kaka de kom över. Nöden har ingen lag. Bättre en bananchoklad än inget alls, liksom..

     

Skicka en kommentar

<< Home