Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-11-04

Dagens sabb

Skulle precis som vanligt koka min linsburk och fixa med lite annat samtidigt. Linsburken i liten kastrull halvfull med vatten på spisen.

Fixa, fixa.. Fastnar visst en stund framför datorn (som vanligt).

Vad är det som luktar så konstigt?
Helvete - kastrullen på spisen!

f.d. linsburkI botten på den lilla kastrullen ligger tre smälta plastbitar, två av dem med hål i mitten. Det är den f.d. linsbehållaren. Locken har blivit små mosiga, svampliknande tingestar.

Nu måste fixa ny linsburk och helst en ny kastrull. Kastruller lever farligt hos mig.

Och jag som är så jäkla pank den här månaden.

2 Comments:

  • At måndag, 07 november, 2005, Blogger the lost feeling said…

    förlåt, men haha, lite roligt var det. man känner ju igen sej, som den virriga människa man är. klassikern är att glömma att slå av plattan när man tar av kastrullen med pasta och häller av vattnet. häromsistens råkade jag slå på fel platta på glashällsspisen (ett gissel, det där) och plastburken som stod där började smälta. ahhhhh. :)

     
  • At tisdag, 08 november, 2005, Blogger kaxi01 said…

    Jag kunde inte låta bli att skratta åt det jag heller.

    Jag vet precis vad du menar med att glömma stänga av plattan. Förr försökte jag med såna där käcka plattlock på spisen, men det var dömt att misslyckas. Det var alltid ett eller ett par stycken som var förbrända och inte alls snygga.

     

Skicka en kommentar

<< Home