Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-11-19

Hand i hand genom livet

Det var eftermiddag, just den tidpunkt då alla tonåringarna står och dräller vid busstationen i väntan på transport hem från plugget. Mycket folk i omlopp. Mitt i detta myller kom två äldre män, säkert väl över sjuttio - av utseendet att döma närmare åttio.

Inget konstigt med det.

Men så när jag tittade lite närmare på det äldre paret som kom klivande på darriga ben fick jag se att de gick och höll varann i hand.

Och det slog mig att jag faktiskt aldrig någonsin sett två gamla farbröder gå och hålla varann i hand på det viset ute på stan.
Jag tyckte det var rart.

3 Comments:

  • At lördag, 19 november, 2005, Anonymous Carina said…

    Hoppas du menar det svenska rart och inte det norska :) Håller med dig om den svenska innebörden och med tillägget att det var tom lite tufft med tanke på deras ålder och då att stå för vem man är.

     
  • At lördag, 19 november, 2005, Blogger kaxi01 said…

    Nej, jag menar verkligen gulligt. Det värmde i hjärteroten att se dem så.

     
  • At söndag, 20 november, 2005, Anonymous Christina said…

    Kärlek...är alltid rart men av någon anledning blir man extra rörd av skir tonårsskärlek och när den äldre generationen visar sin kärlek till varandra. Att de två äldre männen dessutom var homosexuella känns ännu bättre just för att vi då har kommit någonstans med öppenheten.

     

Skicka en kommentar

<< Home