Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-11-05

Hjältinnor i blåsväder

blåshårHär där jag bor är det för det mesta blåsigt. Mitt hår är ganska långt, men för det mesta uppsatt på ett eller annat sätt.

Håret har nämligen en tendens att virvla framför ögonen på ett synnerligen ofördelaktigt sätt, alternativt in i munnen. Det är väldigt irriterande om man går och pratar med någon och håller på att kvävas av det egna håret.

På film ser man aldrig detta fenomen. När den långhåriga hjältinnan är ute i blåsigt väder virvlar håret oftast lite lagom tjusigt runt huvudet på henne. Som en gloria av hår ungefär.

Jag tycker det är orättvist. Det är ganska tråkigt med tofs.

2 Comments:

  • At måndag, 07 november, 2005, Anonymous Kotten said…

    Jag känner igen fenomenet! Håret flyger framförallt framför ögonen och i munnen, och vad jag än gör så rymmer det! Om jag inte gör en Teskedsgumma-tofs vill säga.

    Allra värst är nog att sätta sig i bilen en blåsig dag. Det gäller att komma ihåg att kolla att man fått med sig allt hår in i bilen så att man inte smäller igen bildörren mitt på halva manen...

    Och det har jag aldrig sett hjältinnorna ha problem med!

     
  • At tisdag, 08 november, 2005, Blogger kaxi01 said…

    Hahaha.. Aj! Fastnat i bildörren har jag inte gjort (än).
    Det skulle vara rätt kul att se någon göra på film.

     

Skicka en kommentar

<< Home