Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-11-10

Horisontellt regn

Så här kände jag mig inte när jag var ute
Mörkgrått. Blåsigt. Regnigt. Det finns inte mycket mer att säga om vädret på västkusten i eftermiddag.

Hett tips för den som inte har transportmedel med tak och väggar är att klä upp sig till tänderna i regnkläder.

Det är så typiskt - när jag för en gångs skull har en good hair day är det inte mycket annat att göra än att täcka sig med keps och jackluva. Jag kände mig som om jag hade på mig burqa med ben där jag klafsade omkring genom stan.

Fyndade en ny wokpanna med teflonbeläggning för 50 spänn. Det är säkert rena skiten, men det är lika bra att köpa billigt så länge man har barn som kanske förstör beläggningen anyway. Nä fy, jag ska minsann inte säga något om att förstöra köksredskap (även om jag fått återupplivat det senaste offret för min tankspriddhet).

Det finns trots allt fördelar med väderleken: På tjugo minuters promenad hinner regnet diska rent nyinvesteringen, för det var lika blött nere i påsen som på utsidan. Bra för en som redan har hela diskbänken belamrad och ingen hushållsslav som åtar sig att ta hand om saken.

Skojade bara.
Klart jag ska diska.
Kan faktiskt knappt bärga mig.