Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-11-30

A taste of one's own

tovig MelSonen kommer till mig när han har kommit hem från skolan:
"Mamma, du och jag är nog inte som alla andra..
Alla andra verkar tycka att Braveheart är jättebra."

Jag vet inte om man har diskuterat film i skolan eller vad det är som utlöst uttalandet ovan. Jag vet bara att jag och sonen tillbringade en helt suverän kväll på tu man hand i vintras nångång. Dottern sov över hos en kompis och därmed var fältet fritt. Sonen och jag kunde överträffa oss själva i dräpande sågningar av Mel Gibson och hans toviga anhang i filmen.

Sonen var ihärdig och såg ända till det i hans åsikt patetiska slutet. Då hade jag tröttnat och låg och snarkade bredvid honom på soffan. "De tre timmarna känns befogade" var det någon kritiker som tyckte i G-P. Jojo.

Förresten hittade jag någon annan som inte tyckte den senaste Harry-rullen var något vidare. Hon har gjort en egen casting inför nästa film.

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home