Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-11-29

Ur askan i elden

När jag bar in kartongen med vinterutrustning från förrådet bad jag en stilla bön att det skulle finnas ett par välsittande vinterkängor åt sonen. Det suger nämligen att försöka hitta kängor i stl 46 eller större (beroende på modell).

Han provade förra årets par och - de passade! I alla fall än så länge.
Man tackar.

Fast det går nästan på ett ut när hans innegympadojjor har fått ben och försvunnit ur hans liv. De låg inte slängda någonstans på golvet i hans rum när han skulle packa gympakläderna igår morse. Inte heller låg de kvar i ryggsäcken sedan förra måndagen (ibland låter sonen sina små skor som bara tar upp halva ryggan ligga kvar för att inte glömma dem nästa gång - bekvämt.. lite extra styrketräning, kan man säga).

Jag hoppas att skorna på ett mirakulöst sätt ska dyka upp igen. Gympaläraren ska hålla utkik. Undrar hur många av killarna på skolan som har storlek 46 och uppåt?

6 Comments:

  • At tisdag, 29 november, 2005, Anonymous Annica B said…

    Ooooooh vad jag känner igen mig. Ja, inte i några 46:or men dilemat "barn som har tillhörigheter som får ben".... OCH urväxta skodon förstås....

     
  • At tisdag, 29 november, 2005, Anonymous AnnicaB said…

    Jag igen...

    Läser din profil - och faktum är att vi nog ändå har en del gemensamt ÄVEN om jag har både villa, vovve och volvo.....

     
  • At tisdag, 29 november, 2005, Anonymous Angela said…

    Njae, det kan ju vara någon som har en pappa med stora fötter ;-)

     
  • At tisdag, 29 november, 2005, Anonymous Helene N said…

    46!!!??? Kanoter alltså? Det är otroligt stort.
    Min son är bara tre år så än så länge har han 26 :-)

     
  • At tisdag, 29 november, 2005, Blogger Charles X said…

    first of all, thank you for reading my whole post and commenting. that means a lot to me especially just starting out!

    that is sad for the gay couples in sweden. their time will come. but on a brighter note, that is a very positive progressive move for the school to make.

     
  • At onsdag, 30 november, 2005, Blogger kaxi01 said…

    Annicab: Det är nog jag som har en del fördomar mot villa-vovve-volvogrejen. Jag har vänner som hamnat i den svängen, som jag känner att jag har mindre och mindre gemensamt med.

    Angela: O ja! Faderfötterna är stora. Sonens numera större.
    Får mig att fundera på hur stora fötter tyske lillebror ska få, som har samma storfotade fader och en mor med 2-3 storlekar större fötter än jag..

    Helene N: Japp. Kanoter. Eller, njä.. mera Stenabåtar. Någon som vill åka till Danmark? ;)

    När jag tittar på dojjor i någon affär och tycker jag har ramlat över något riktigt stort slår det aldrig fel: Jag kollar storleken och så är det max 45:or.
    Och så vill han ha rymliga dojjor, naturligtvis. Gärna 48, om det finns att uppbringa.

    När min son har långt hår är han inte helt olik Sideshow Bob i Simpsons.

     

Skicka en kommentar

<< Home