Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-12-01

Fokus på tandborsten

tandborstsmurfTandkräm på tandborsten.
Gapa.
In med tandborsten i käften.
Gnugga.
Borsta.
Borsta lite till.
Spotta.
Skölj.
Spotta.

Piece of cake?
Kunde man tro, men inte för mig.

Jag börjar borsta.
Sedan tittar jag mig omkring.
Slutar borsta och håller fast tandborsten i munnen.
Börjar kamma håret.
Eller plocka undan hårspännen och annat löst dräll efter dottern.
Eller börjar vika tvätt.
Eller börjar göra något annat som inte är att borsta tänderna.
Det slår aldrig fel.

Delmål: att borsta tänderna utan att börja göra något annat.
Ska prova att blunda nästa gång.

4 Comments:

  • At torsdag, 01 december, 2005, Anonymous Helene N said…

    Uj. Den tog. Vad jag känner igen mig. Alltid alltid gör jag något annat...

     
  • At fredag, 02 december, 2005, Blogger Charles X said…

    lol is this post about smurfs? i used to watch that cartoon all the time

     
  • At fredag, 02 december, 2005, Anonymous AnnicaB said…

    Är det inte en kvinnlig egenskap - eller så är jag bara fördomsfull. Jag kan inte bara sitta på toa rätt upp och ner - jag plockar och putsar på allt inom armlängds avstånd. Måste hela tiden fixa och putsa - usch så sur jag blir på mig själv...

     
  • At fredag, 02 december, 2005, Blogger kaxi01 said…

    Jag blundade redan när jag stoppade in tandborsten. Det gick 100% bättre.

    Ska börja använda den metoden. Man måste kunna koncentrera sig på en sak i taget.

     

Skicka en kommentar

<< Home