Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-12-24

Mysteriet med den missfärgade knogen

Hur kan det komma sig att vänster hand har en rektangel i lätt neonorange ton, med en pytteliten ofärgad rektangel inuti, mitt över pekfingerknogen när jag vaknar?
Har jag legat och sovit på julklappspapper?
Har jag varit uppe i sömnen och målat mig själv med tuschpenna?

Jag har kollat julklappspapprena (jag satt och slog in allra sista julklappen sent i natt), men inget mönster stämmer. Och jag tror att dottern hade kastat något hårt i skallen på mig om jag hade varit inne i hennes rum och irrat bland pennorna mitt i natten. Dessutom är färgen en aning för svag för att se ut som om det är nymålad tuschpenna, mer som urblekt efter x antal tvättar.

Har tomten varit på tidigt besök och märkt ut mig för extra speciell behandling den här julen?

Var är Grissom när man behöver honom?

3 Comments:

  • At söndag, 25 december, 2005, Anonymous Tant Monica said…

    Ja, här har du en till som tycker Grissom är kanon! Saknar CSI.

    Också utbränd men still kickin ändå, inte kremerad ännu, bara trött.

    Du kanske somnat med läppstift och försökt äta upp dig själv...

    God Jul!

     
  • At måndag, 26 december, 2005, Blogger kaxi01 said…

    Har inga neonorangea läppstift, annars skulle man kunnat förledas att tro att jag legat och tuggat på mig själv.

    Fläcken är utsuddad nu, så case closed. Fick en fåtölj från IKEA av tomten. Kanske därför jag märkts ut?

     
  • At tisdag, 03 januari, 2006, Anonymous Kotten said…

    Grissom borde komma hem till mig och berätta vem som har satt de svarta fingeravtrycken på kylskåpet, skafferiet och handdukarna!

    Och just nu borde en av mina kollegor ta hjälp av honom i jakten på försvunna verktyg! För Grissom hittar ju allt... :-)

     

Skicka en kommentar

<< Home