Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-12-21

Ringsignalförsening

Pappa fyllde år häromdagen och beslutade sig bland annat för att fira med en ny ringsignal till sin mobil. Jag erbjöd mig att hjälpa honom med nedladdning och installation, eftersom den tekniska biten är rena grekiskan för honom.

Fick fixat wap-inställningar från hans operatör, men får ändå inte kontakt med ringsignalsservern och så har det blivit en massa mailande hit och dit. För tillfället väntar vi på att operatören ska höra av sig. Under tiden har jag mobilen här, så jag kan fixa grejerna snabbt och lätt när jag tids nog får support.

Vi har i princip samma telefon, pappsen och jag, bara det att hans är en lite nyare modell än min. Och så har jag kommit på att han har Backgammon i sin. Det har inte jag i min. Jag är helt telefonBackgammon-fixerad just nu. För min del gör det inte så mycket att supporten har bråda dagar och inte har haft tid att återkomma till mig riktigt än. Vad pappa innerst inne tycker vet jag inte, men han är bra på att hålla masken.

3 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home