Bloggen om mitt liv som mej själv

2005-12-16

Tv-underhållning anno dazumal

Edinburgh Military Tattoo
Av någon anledning flashade en minnesbild från min barndom till innanför pannbenet på mig häromdagen. Jag erinrade mig plötsligt att jag har suttit och tittat på marscherande säckpipespelare i Edinburgh castle på den tiden vi fortfarande hade svartvit tv. En helt förträngd del av min barndom.
Edinburgh Military Tattoo faktasida

Jag är nästan säker på att jag har gjort det fler gånger än en, vilket tyder på att det a) fanns oändligt lite att titta på på tv när jag var liten eller b) fanns något som fascinerade i de där uppvisningarna.
Min gissning är en kombination av de båda alternativen.
Fanns där en pukhäst med kan man räkna med att jag satt som klistrad. Jag har alltid älskat stora, kraftiga hästar med maffiga hovskägg.

f.d. pukhästVar tvungen att leta reda på en bild av drottning Elizabeths II av England gamla pukhäst, Galway Warrior. Så pampig att man tappar andan.

4 Comments:

  • At fredag, 16 december, 2005, Anonymous Snigel said…

    De där stora hästarna med lurviga hovskägg har verkligen något visst, och allra pampigast tycker jag frieserhästar är. *suckar* Vill ha, men får nöja mig med hästkrafter under huven istället.

     
  • At fredag, 16 december, 2005, Anonymous Helene N said…

    Mmmmmmysig! Och fascinerande. Så stora djur och ändå så snälla. De skulle kunna sparka ihjäl en på en kick. Respekt.

     
  • At söndag, 18 december, 2005, Blogger Morgondimma said…

    Jösses vilken kuse...

     
  • At tisdag, 20 december, 2005, Blogger kaxi01 said…

    Jag är verkligen sjukt förtjust i de där stora rackarna. Och allra helst då skäckar, som den på bilden.

    Vet inte om det beror på att min moster hade en stor brunskäck när jag var liten. Fast inte riktigt så stor och hovskäggig som bjässen på bilden.

     

Skicka en kommentar

<< Home