Bloggen om mitt liv som mej själv

2006-01-13

Fredagen den trettonde

Jag är helt bedrövligt oinspirerad just nu. Surfoinspirerad och skrivoinspirerad. Det innebär dock inte att jag inte tänker på alla små Kottar, Helene:or och Annicor som börjar protestera mot att jag håller klaffen.

Min kära familj lever och har hälsan. Ingen av oss har varit sjuk på hela lovet.
Jag har överlevt ett jullov armbågandes med barnen framför datorn. *kors i taket*
Snö har vi haft. *yippee* Att vi överhuvudtaget har haft den - inte att den försvann i ett regnigt nafs. Det surar jag fortfarande över. Snökvoten för den här vintern är inte uppfylld på långa vägar.

Jag ska ha en medalj för att jag ställde mig och gjorde pannkakor i morse, fast jag inte har någon bra panna att steka dem i. Om jag talar om att dottern sa: "Det gör inget om de går sönder" säger det väl allt? Men jag svor inte. Eller skrek. Jag var lugn på utsidan.
Min mammas pannkakor gick aldrig sönder. För mig är det rena lotteriet - ena gången perfekta varenda en, idag inte förrän pannkaka nummer 6.

ungefärlig priscykel
Och så har jag min cykel hemma. Den ser ut ungefär så här, fast den inte har en sån där nedhängande växelmojäng nere vid bakhjulet. Sju växlar har den och är faktiskt helt underbar. Jag klappar om den varje dag.

Jo, och så håller jag på och bestämmer mig för om jag ska sluta heja på en viss person som jag tycker beter sig som en jäkla apa. Det som talar mot att jag slutar heja är att jag tror på att behandla andra människor som man vill bli behandlad själv (och jag tycker det är trevligt om mina vänner och bekanta hälsar med mer eller mindre inlevelse när vi möts) och framför allt att jag helt reflexmässigt hejar på folk. Det är då fan att man ska vara så äppelkäck. Får se hur jag gör med detta. Jag håller också tummarna för att jag ska hålla min irritation i schack, så jag inte råkar kasta något hårt i huvudet på vederbörande. Det har varit oroväckande nära och skulle väl kanske vara väldigt tillfredsställande, men också ganska onödigt och omoget.

Sedan kan man väl sammanfatta att för att vara skrivosugen skrev jag väldigt långt idag. Puss och kram, alla människor!

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home