Bloggen om mitt liv som mej själv

2006-02-08

I wish

Rykte: en person jag önskat bort ur min omedelbara närhet ska enligt vad det sägs dra upp bopålarna och hoppa vidare. Jag går omkring med ett förnöjt leende på läpparna trots huvudvärk, klihals och droppnäsa. Tankens kraft ska inte underskattas. Detta har jag önskat mig hett i flera månader.

Jag har lyckats med bedriften förr, men då var det exet det gällde när jag var som mest sårad över hans orättvisa behandling av barnen. Den gången önskade jag intensivt att han skulle köra av vägen med sin bil. Det kändes som en bra lösning just då.

Efter ett tag ringde hans tyska kvinna och berättade att han låg på sjukhus med nackfraktur efter att ha voltat av vägen med sin bil i en singelolycka. Då blev jag för en gångs skull helt förstummad.

Don’t mess with me, säger jag. Jag kanske råkar vara en riktig häxa.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home